30 mai 2012

Parfumurile din viata mea

In copilarie am prins vremea sticlelor burtoase cu continut galbui uleios din care vanzatoarele turnau esentele prin palnii subtiri in sticlute mici. Bunica-mea avea  pe masuta de toaleta tot timpul o sticluta plina cu parfum. Asa credeam eu ca miros adevaratele doamne. Bunica-mea a fost o femeie eleganta in tineretea ei, avea haine de blana si pantofi cu toc iar ea mirosea mereu a parfum "d-ala bunu".

Cand aveam vreo 6-7 ani era moda spray-urilor cu miros de frizerie gen Impulse si FA, care sa dadeau "pe sub mana" mai rau ca sticlele de Pepsi si care mai aveau si "calitatea" de a fi curgatoare, nici nu puteai sa dai pe tine, ca iti curgeau in palma. Un vecin plecat in Tucia pentru a procura diverse marfuri care nu se gaseau la noi imediat dupa revolutie a adus niste parfumuri care mai de care mai nasoale. Dar unul care mi-a ramas in minte mirosea oribil, nu pot sa descriu exact, era intr-o sticla verzuie cu un dop care se insuruba si pe care il folosea taica-miu pe post de after-shave, lui ii placea :)

In generala am descoperit Adidas-ul barbatesc, albastru, negru, verde si gri. Il primeam sub forma de pliculetelor de mostre care veneau la pachet cu o revista (avem pile si primieam cutii intregi cu aceste mostre-nu o sa intru in detalii) Ideea e ca incepusem sa fac afaceri cu aceste pliculete de parfum. De exemplu: 1 plic de parfum costa 1000 de lei - repet, eram in generala, prin clasa a 5-a - dar acceptam si diverse trocuri: pentru o eugenia "plateam" un alt coleg cu 5 pliculete, o banana era mai scumpa, 7 pliculete...si tot asa. Mi se dusese vestea in toata scoala si in fiecare pauza se facea coada la banca mea.Nu mai zic ca miroseam a parfum barbatesc tot timpul :). Afacerea a durat vreo luna, pana s-a prins mama ca se consuma prea repede pliculetele si le-a ascuns.

Mai tarziu, prin liceu, pe timpul modei blogilor evazati, gen cort, si a platformelor Andre descoperisem Exclamat!on de la Coty, mi l-am luat din banii de alocatie si eram tare mandra de mine. A fost vremea primelor indragosteli si primilor "fluturasi in stomac", primelor "deceptii"-la vremea aia erau adevarate drame, momente peste care nu credeam ca o sa trec vreodata, adevarate cataclisme, sfarsitul lumii si altele :).

Am renuntat la parfumul asta dupa vreo 2 ani cand am desoperit parfumurile de la Avon. M-am indragostit  de Far Away. Si-l cumparase mama iar eu il foloseam cum e si normal :) Acum nu-mi mai place, dar asociez mereu mirosul lui cu o imagine: parcul de langa blocul meu plin de frunze cazute, seara in amurg si banca de piatra rasturnata.

A urmat Chanson d'air primit cadou de la prietenul meu de atunci - primul. Parfumul primei iubiri, primelor minciuni spuse acasa ca sa imi pot petrece cat mai mult timp cu el, cu prietenii, cu colegii, in cluburi, in parcuri...
Perioada teribilismelor, cand ma credeam cea mai tare din parcare, prima din clasa cu pierce in nas, printre primii care spuneau DA la fiecare propunere de a chiuli de la orele mai putin importante. Dupa aia a venit BAC-ul peste noi si ne-am calmat.

Am dat BAC-ul, m-am indragostit din nou si peste ceva timp am plecat in Anglia, cand am descoperit Deep Red. Am pastrat sticluta si cand mi se mai face dor de Londra, o miros putin.

Cred ca nu sunt singura care asociaza mirosurile (cele de parfum in special) cu anumite monente, lucuri sau persoane. Angel de la Thierry Muller, cu o sticluta in forma de stea imi aduce aminte de prietena mea  (cat m-am rugat de ea sa-mi dea mie sticluta dupa ce termina parfumul!), Ultraviolet de un anumit "el" din viata mea, care mi-a si spart sticla de parfum. L-am iertat pana la urma, dar numai pentru asta. Red Jeans este parfumul care imi miroase a vara. Au mai fost si altele, de moment, care cu siguranta daca imi vor pica din nou la mirosit o sa imi aminteasca sigur de ceva sau de cineva. Ca sa nu mai vorbesc de mirosurile de otet, gaz si spirt care erau nelipsite din orice scoala...dar despre asta alta data.

Acum nu mai am nici un parfum preferat, ce-mi pica in mana si imi place...ala e

Niciun comentariu: