19 august 2008

Acum 5 min. a intrat taica-miu la mine in camera sa ma mai puna la curent cu stirile,ce dragut din partea lui...NOT! Avand in vedere ca eu nu prea ma uit la tv si nici presa nu o mai citesc de ani buni,pt ca sunt satula de "stiri mondene" cu "divi si vipe" de pe meleagurile noastre dambovitene.Si iata ce stire imi prezinta:cica tinerii români sunt vicecampioni pe Europa Răsăriteană la optimism!...si acum stau eu si ma gandesc:adică, dintre 15 state luate în considerare, ai noştri ca brazii n-au fost depăşiţi la optimism decât de polonezi, clasându-se pe locul doi, la egalitate cu junii din Kazahstan (măi dragă, dar ce naiba caută Kazahstanul în Europa?)...in fine.Personal, cred că domnii de la UniCredit, care au realizat sondajul, fie s-au adresat unor băieţi de băieţi ieşiţi la grătare pe malul gârlei şi bine îmbibaţi de manele&berică, fie au mers printr-un club de fiţe, şi i-au chestionat pe plozii de bani gata ai miliardarilor. Fireşte, ambele categorii, mai fericite ca Preafericitul, au răspuns că dau pe-afară de atâta optimism, atunci când nu dau de-atâta bere sau de-atâta praf alb.
Dacă însă gulerele albe şi scrobite de la UniCredit ne-ar fi întrebat de sănătate şi pe mine şi pe alte câteva milioane de tineri din România, care muncesc pe salariul mediu pe economie deşi nu-s chiar de dus la carat moloz pe santier, sigur eram pe ultimul loc..sau ma rog penultimul ca bulgarii stau mai prost ca noi
De ce aş fi optimista în ceea ce priveşte viitorul socio-profesional al meu sau cel politic al ţării mele? Ca să trăiesc decent, trebuie să muncesc în doua locuri, cam 12 ore pe zi, când mă ridic seara de la calculator şi mă intind in pat, imi trosnesc oasele. Am un apartament într-un bloc ceauşist care de fapt e al parintilor. Am o viaţă de credite înainte, urlă optimismul în mine când ştiu că o să dau scrobiţilor de bancheri triplu de cât am împrumutat de la ei!
Şi eu încă sunt bine, mă pot considera norocoasa, alţii, mai pricepuţi, mai şcoliţi şi mai valoroşi ca mine o duc şi mai rău: stau prin gazde sau in camine, nu fac copii, că le-ar chinui viaţa şi nu visează nici măcar la un amărât de Logan. Ei de ce-ar fi optimişti? În România dacă nu ai mancat cacat când erai mic, dacă nu ai vreo sfântă pilă să te cocoaţe sus sau nu îi cauti stiloul patronului pe sub birou, n-ai nici o şansă să te umpli de bani /optimism. E plină ţara de tineri inteligenţi care muncesc pe salariul minim pe economie, ei de ce-ar vedea jumătatea plină a paharului când nici măcar paharul nu le aparţine?
Şi optimista pentru viitorul ţării de ce-aş fi? Politicienii se succed la putere, ca nişte nehaliţi lacomi care nu fac nimic pentru ţară, dar fac totul pentru ei şi ai lor. Şi noi ii votăm. Îi votăm să facă burta mare, să-şi înalte vile, să-şi cumpere maşini de lux, să-şi scoată prietenii din rahat atunci când ar trebui să intre la bulău, să-şi umple pitzipoancele de aur. România devine pe zi ce trece o republică bananieră, cu 1% bogaţi şi 99% săraci, este evident, doar un orb n-ar vedea acest lucru. Si atunci ce ne tot prostesc ăştia, ca-n reclama aia idioată, că viitorul sună bine, când viitorul nostru sună ocupat?

Niciun comentariu: