30 aprilie 2009

Din copilarie

Era o intreaga aventura sa mergem pana la merceria din complex ca sa cumparam elastic. Luam de obicei 2 m de elastic si abia asteptam sa-l sarim. N-aveam voie sa traversez. Traversam. Beam apa de la stropitoarea din parc sau de la baba de la parter.Trandafirii miroseau frumos, azi nu mai sunt trandafiri din aia naturali nicaieri. Potabila sau nu, apa ne placea mult fiindca ne era sete si fiindca era interzis sa mergem acolo(la stropitoare). Mestecam guma si cand venea cineva sa-mi ceara "jumate" rupeam cu dintii guma in doua, nu conta ca eu o mestecam de vreo ora.Ne minunam de invizoacele misto pe care le gaseam prin praf, in fata blocului. Le adunam si le puneam in manerul de la coarda, care avea capac rotund, ca o jumatate de bila de ping-pong. La spectacolele incropite ad-hoc in spatele blocului sau pe iarba in fata scarii se pregateau mereu cescute cu suc de la "TEC" si biscuiti "danut". Se spuneau mereu aceleasi poezii, se cantau aceleasi cantece si invariabil cineva care stia sa faca roata facea roata. Urma bancul cu "tati, da-mi si mie 5 lei! 4 lei? ce sa faci tu cu 3 lei? nu-ti ajung 2 lei? ia 1 leu!", fratii Ivascu de la parter se certau din nou, el ii dadea o palma iar ea il injura: "Scarba ce esti, te spun eu lu' mamica" .

4 comentarii:

DeeDee spunea...

Eu cred ca noi ne-am jucat impreuna sau am stat in acelasi bloc. Doar de fratii Ivascu nu imi amintesc, in rest totul coincide... [:))]
Aveam o copilarie frumoasa... Si imi aduc aminte de campionatele de elastic, cu probe si stiluri. Ce vremuri! [:-<]

Ramona spunea...

Fratii Ivascu pot fi cine vrei tu, ei existau in fiecare bloc :)

Olive spunea...

foarte tare.
sa nu uitam de gardiana,castelu,de'a mama si de'a tata,baba oarba sau matele incurcate.campionatele includeau tot ce inseamna alergari sau sarituri iar premiul era intotdeauna o punga de stixuri croco si niste mentosane,pe care oricum le mancam in grup ca asa era misto.

ps:inca rad cand imi amintesc de faza cu 'mamiiiiiii arunca si mie o cana de apa' ....:)))))

Ramona spunea...

...si un colt de paine "infasat"