3 aprilie 2009

Termopane

Intr-o zi, pana sa ma mut ,am am traversat strada din fata blocului meu din cartierul minunat.Aveam ceva treaba la un magazin la cateva scari mai incolo.Rar mergeam la magazinul ala..Mai facusem asta cu vreo luna in urma si observasem ca 3 dintre cei 35 de vecini de pe scara mea aveau termopane, 11 dintre ei aveau balcoanele inchise si 3 aveau aer conditionat. In acea zi, stupoare! Ia uite cum au evoluat lucrurile intr-o luna: Azi, din 35, 20 au termopane, 10 au aer conditionat si aia care si-au pus termopane si-au inchis si balcoanele in termopane.Eu, personal cred ca in cartierul meu muncitoresc s-a intamplat ceva minunat.Oamenii ce-l populeaza au stiut “How to apply The Secret” si s-au imbogatit peste noapte.Mai am ceva dubii in ceea ce priveste subita prosperitate si ma gandesc ca de vina s-ar putea sa fie cele 6 banci pe o raza de 500 metri care au luat locul minimarket-ului, cizmariei, geamgeriei, cofetariei, merceriei samd.Sunt usurata acum cand vad cum se transforma cartierul meu.Cred ca in 5 ani ne vom alinia cu totii la termopan.As vrea totusi s-o facem mai organizat.Dezorganizarea asta ma omoara.Ma dezechilibreaza total. Ma trezit in dimineata aia, la 6.45 in “dulcele” zgomot al bormasinii.Incercam de doi ani sa ma obisnuiesc.Buimaca, dupa exact 4 ore de somn, incerc sa identific de unde vine zgomotul.Cine face iar ceva prin ziduri? Smulg cainele sa ies afara.Cainele, buimac si el se impotriveste.I-e somn, el s-a obisnuit.Nu-l mai sperie orice zgomot, vrea sa doarma.Insist.Nu pot iesi de nebuna in fata blocului la sapte dimineata, duminica decat cu un pretext.”Am iesit cu catelul! Nu mai putea saracu’!” Catelul ma respinge in continuare...Ii zdrangan lesa, scot un cremwust din frigider, deschid usa, simulez ca ies din casa tot sa-l pacalesc sa ma insoteasca.Se uita la mine ca la o smintita.Se intoarce cu coada la mine sa nu ma mai vada si se culca.Asta e! Nu ma mai formalizez.Ies singura. Ma duc tinta pe trotuarul de vis a vis si ma uit in sus spre blocul meu! Uraaaaaaa! In sfarsit, vecinul de la patru s-a hotarat.Isi pune termopane.Aha! Imi fac calculul cat o sa dureze.Deci, e la trei camere.Azi, sa fie clar, nimeni nu doarme! Sa ne bucuram fiecare in cutia lui de chibrituri! Vecinul de la 4 isi pune termopane!Buuun! Am rezolvat-o si pe asta.Ma intorc acasa.O vrea cainele ala sa iasa acum?La lift ma intalnesc cu echipa care pune termopane vecinului de la 4.Imi spun ca vor bolca liftul pentru o juma’ de ora sa care termopanele.Ii intreb? “Dar cate aveti de carat?” “Pai multe ,ca inchidem si balconul”.Sunt impietrita!Imi proiectez in minte cum o sa decurga intreaga zi! Vecina de la 3, aia care e vaduva de 15 ani si care rupe toata corespondenta din TOATE cutiile de scrisori iar o sa-l strice liftul. O face des in special in weekend.N-am prins-o dar o suspectez pe ea pentru ca e usor dusa(mai mult adica). Ia sa vedem de cate ori voi urca 7 etaje azi? O data acum, de 4 ori cu catelul (de obicei iese de 3 ori dar in weekend are un bonus), o data cand ma intorc de la piata si o data cand ma intorc diseara din oras.Am numarat eu, in alte weekend-uri,deci sunt 16 trepte pe palier.Deci 16 trepte inmultit cu 7 etaje, inmultit cu 7 egal 784 de trepte + 448 pe care le urca si cainele. Simplu. Ce e atat de greu de inteles?

Niciun comentariu: