7 ianuarie 2009

La metrou

Ar trebui sa incep un serial care sa se numeasca asa,pentru ca aproape in fiecare zi se intampla ceva interesant.Nu stiu cum e cu RATB-ul ca nu prea circul(tramvaiul 5 are onoarea de a ma avea pe mine in el doar 3 statii,asa ca timpul e prea scurt pt a sesiza chestii).Asa....sa incep...Ieri,in metrou stateam langa usile de pe partea opusa celor care urmau sa se deschida la prima statie.O doamna ma intreaba daca cobor(ma gandesc cum sa evit cacofonia...pauza...nu gasesc,nush...asa,in fine)la prima.Ii spun ca nu si bineinteles ca raman pe loc.Ma gandesc sa-i spun ca la prima usile se vor deschide pe cealalta parte.Dar nu-i spun,o las,o sa se prinda singura.Mai sta ce mai sta si iritata zice:"pai atunci,fa-mi loc sa cobor!"."Pai vedeti ca pe partea cealalta tre' sa coborati"....ok
Astazi: Statia de metrou P-ta Victoriei. Lume multa, galagie, inghesuiala. Vine metroul, d-ala cu grafitti de nu vedeai daca-i lume inauntru.(pai nu ziceau ca le inlocuiesc de tot pe cele vechi pana la sfarsitul lui 2008?) "Sa speram ca nu e plin". Era. Iese putina lume, da sa intre multa, alunec si eu repede printre oameni si reusesc sa intru. Incerc eu sa respir, imi iese...din cand in cand, deh...unii s-au certat cu ceasu'(aia de la METROREX, de te fac sa astepti mult prea mult), altii cu apa(cine se spala de dimineata, departe ajunge), iar altii cu codul bunelor maniere(discutii aprinse acompaniate de precipitatii, coate-n coaste etc.-uri d-astea). Dupa ce trec de Aviatorilor incerc sa-mi fac si eu loc printre inghesuiti anuntandu-mi dorinta de a cobori.- Fiti amabil, coborati la prima.Iar raspunsul m-a cam lasat fara replica:Nu...De ce? Cobori? Am aruncat un "Da" si am ramas ceva vreme blocata pe idee. La ce dreq (nu) se gandea individu' cand a pus aceasta intrebare? Credea ca fac vreun sondaj ceva? "Siii, oameni buni, sunt de la «Firma care se ocupa cu sondajele» si fac un sondaj in acest vagon. Deci ii rog pe cei care coboara la prima sa ridice mainile-n aer si sa strige cu mine «totul va fi bine! hai si tu, coboara cu bine»". Sau poate credea ca incerc sa leg un dialog cu el: "Salut, cobori la prima? Cum? Nu? Ehhh, era o vreme cand nici eu coboram la prima. Stai sa-ti explic, cand eram in liceu coboram in partea ailalta, din cand in cand mai cobor la a 5-a, de multe ori la a 2-a, chiar si la a 4-a. Bai ce vremuri erau cand nu coboram eu la prima". In fine, incercam sa inteleg rostul intrebarii, dar se vede clar ca prostia trebuie luata ca atare, nicidecum inteleasa.Ajunsa la Aurel Vlaicu am coborat totusi, dupa un mic meci de rugby intre cei ce sunt prea inghesuiti sau miserupisti sa se miste si cei care-s prea prost crescuti sa urce dupa ce se coboara, iar eu la mijloc.

Niciun comentariu: