22 septembrie 2008

Functionarii publici

Ca o buna colega ce sunt eu,m-am oferit de vineri colegei mele ca-i voi duce luni(adica azi)la prima ora(adica inainte de inceperea programului nostru la munca),sa-i duc situatiile lunare la casa de pensii.Buuun.Ajung acolo.Coada.Frate,voi nu mai aveti somn?La ora 7 dimineata coada?Dar na,asa s-au invatat de pe vremea comunista.Tot nu am scapat de mentalitatea comunista si nici nu cred ca o vom face. Pentru mine a sta la coada pentru a depune o nenorocita de declaratie e o experienta de viata pe care nu o pot trai.
Ma pozitionez la coada cu toata increderea de sine si cu speranta ca se va termina totul foarte repede. Ti-ai gasit. La ghiseu se afla cea mai tare din parcare. Saracul scaun ... deabia mai putea sa-i sustina fundul ala mare cat o roata de tractor, performanta la care a ajuns in urma unei cariere de succes. A job of a life time. Tinand cont de faptul ca mai trebuia sa si lucreze cu calculatorul ... mi-am zis ce dracu caut aici.De ce sunt mereu fata buna care nu poate sa zica nu? Probabil etica m-a impins sa fac asta. Scobindu-se sub unghii si in diverse locuri in timp ce vorbea cate 10 minute la telefon si asta intre doua cafele si faptul ca se facea ca mai si munceste. Dupa lungi asteptari, mi-a venit randul ... i-am intins declaratiile. Si am ramas muta de uimire. Dupa ce ca avea un deget mare cat trei taste puse la un loc si faptul ca isi mai prindea unghiile din cand in cand intre taste am ajuns la o concluzie. In tara noastra minunata ca sa devii functionar public si sa ajungi sa-l deservesti trebuie sa ai 3 calitati de baza ... Sa fii arogant si nesimtit, sa lucrezi cat se poate de incet si sa nu stii mai nimic. La urma urmei sunt doar detalii care fac viata mai picanta ... La fel si durerile de spate si picioarele care se umfla de la atata stat pe loc.
Oricum luna trecuta cand am fost era una nu atat de pasiva ca asta.Aia se agita foarte tare si se inrosise la fata strigand cat o tineau plamanii:"ce dracu veniti de pe 15 cand decalratiile se depun pana la sfarsitul lunii?"
In concluzie la orice ghiseu de relatii publice trebuie sa ai o atitudine umila in fata functionarului. Ca in fond e dupa bunul lui plac. Daca vrea te baga in seama, daca nu iti da de completat un formular si te pune sa stai din nou la coada. Deci cel mai bine in ziua de azi este sa te lasi calcat in picioare (atat la propriu sau la figurat) pentru ca in acest caz puterea e de partea cealalta a tejghelei.

Niciun comentariu: